Co wspólnego ma królowa nauk, czyli matematyka z ochroną przyrody?
Tego dowiedzieli się uczniowie Szkoły Podstawowej nr 7 w Ciechanowie podczas warsztatów „Matematyka dla klimatu” zorganizowanych w Parku Nauki Torus.
Ten projekt łączy dwa ważne dla nas aspekty: edukację matematyczną i edukację klimatyczną – wyjaśnia kierownik Parku Nauki Torus w Ciechanowie Marzena Lentowszczyk.
Podczas dzisiejszych warsztatów dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 7 budowały z gotowych elementów samochodzik o napędzie wodorowym i na własne oczy mogły zaobserwować, że takie pojazdy nie potrzebują paliw kopalnych.
W warsztatach wzięła udział Julia z siódmej klasy, i jak przyznaje w rozmowie z Radiem 7, chciałaby żeby wszystkie samochody były w ten sposób napędzane, kiedy ona będzie już dorosła.
Pomysłodawczyniami i koordynatorkami projektu „Matematyka dla klimatu” były: nauczycielka przedmiotów przyrodniczych Małgorzata Nowakowska i nauczycielka matematyki Katarzyna Palińska ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Ciechanowie.