
Prawie 200 tys. zł wpłynie do gmin powiatu żuromińskiego z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pieniądze przeznaczone są na usuwanie azbestu.
Umowy z przedstawicielami gmin podpisał prezes zarządu Funduszu Marek Ryszka. Dofinansowanie na usuwanie azbestu uzyskało sześć samorządów. Wsparcie trafi do gmin: Bieżuń, Kuczbork-Osada, Lubowidz, Lutocin, Siemiątkowo i Żuromin. Samorządy, które uzyskały dotacje, podpiszą umowy ze specjalistycznymi firmami, które zajmą się wywozem niebezpiecznego tworzywa.
W większości samorządów przyznana dotacja pokryje w całości koszty związane z usuwaniem azbestu. Dzięki wsparciu niebezpieczny materiał zostanie zdemontowany z dachów i zabezpieczony na składowiskach odpadów.
Od 2018 roku Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekazał mazowieckim samorządom środki, dzięki którym usunięto azbest za kwotę ponad 40 mln zł.