Po 22 latach pociągi wrócą na szlak między Ostrołęką a Chorzelami. Już w czerwcu trasa ma poprawić warunki komunikacji, zwiększyć potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu.
Na całym blisko 60 kilometrowym odcinku modernizowanej linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele, Polskie Linie Kolejowe przygotowały nowy tor. Zrobione są już perony na stacji Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka. W Ostrołęce zostało wybudowane nowoczesne, skomputeryzowane centrum sterowania ruchem kolejowym. Wybudowany jest również 245-metrowy most kolejowy nad Narwią.
Ostatni pociąg na tej linii pojechał w 2001 r. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała ok. 1 godz. i 40 min. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h, a czas przejazdu skróci się o połowę. Mieszkańcy będą mogli korzystać z 8 par pociągów Kolei Mazowieckich. Połączenia obsługiwane będą przez spalinowe autobusy szynowe.
Modernizacja linii kolejowej na odcinku Ostrołęka-Chorzele będzie kosztować ok. 347 mln zł. W 80% będzie sfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.