Reklama

REGIONWIADOMOŚCI

Władze Rypina i powiatu rypińskiego rozmawiają z przedstawicielami rządu o kolei

Reklama

Ważą się losy rypińskiej kolei. Z inicjatywy władz powiatu i miasta w magistracie odbyło się spotkanie z przedstawicielami rządu: kancelarię premiera reprezentowała Sekretarz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Anna Gembicka, natomiast ministerstwo infrastruktury zastępca dyrektora Tomasz Kontarz. Po stronie władz lokalnych zasiedli między innymi burmistrz Rypina Paweł Grzybowski oraz starosta powiatu Jarosław Sochacki.

Gospodarze spotkania wnioskowali o przywrócenie połączeń kolejowych do Rypina, przede wszystkim linii kolejowej Brodnica – Sierpc

Nie będzie to zadanie łatwe, bo nieużywana od prawie 20 lat linia wymaga kosztownej modernizacji.
Burmistrz i starosta zwracali również uwagę na przedłużający się remont przejazdu kolejowego przy ulicy Mławskiej.
Sprawa jest znana w Ministerstwie, a za zwłokę odpowiedzialny jest wykonawca inwestycji.
Władze miejskie i powiatowe zapowiadają, że rozmowy będą kontynuowane.

Jeśli znalazłeś błąd w tekście, prosimy o powiadomienie nas. Aby to zrobić, zaznacz wybrany fragment, a następnie wciśnij jednocześnie klawisze„Ctrl” i „Enter”.

Może zainteresuje Cię także.../ Reklama

Adam Ejnik

dziennikarz, wydawca

Więcej wiadomości z tej kategorii

4 razy komentowano

  1. Autor artykułu chyba nie mieszka w Rypinie. A jeżeli nawet mieszka to słabo obserwuje życie miasta. Linia kolejowa Sierpc – Rypin – Brodnica jest używna a tory są w bardzo dobrym stanie i jeżdżą po nich ciężkie składy towarowe. Przywrócenie ruchu osobowego to lekkie autobusy szynowe tzw.. szynobusy, takie jakie jeżdżą min. na linii Sierpc – Warszawa, Sierpc – Kutno i Sierpc – Toruń. Tylko powstaje zasadnicze pytanie czy otwarcie ruchu osobowego kolejowego w Rypinie się opłaca. Kto będzie tymi pociągami jeździł i dokąd. Do pracy? Przecież zakłady pracy w Brodnicy mają bardzo dobrze zorganizowany transport własny dla swoich pracowników. Do Sierpca tonie ma po co jechać nawet rekreacyjnie. Młodzież do szkół jeździ własnymi samochodami. Inwestowanie w modernizację peronu dla dwóch pasażerów na krzyż to bezsens. No chyba, że to ma być Kaczyńskiego PKP plus dla Rypina

    1. Rzeczywiście, autor nie mieszka we Rypinie, informacja została przekazana na podstawie relacji UM Rypin. Oto jej fragment: „Tematem spotkania był dostęp do infrastruktury kolejowej oraz możliwość przywrócenia połączeń pasażerskich do Rypina, w tym całej linii kolejowej Sierpc – Brodnica. Podczas wczorajszego spotkania przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury zwrócił uwagę na konieczność modernizacji i dostosowania linii, nieużywanej dla ruchu pasażerskiego od prawie 20 lat”

  2. nie wiem, czy to akurat tylko Sierpc, Rypin i Brodnica. To także kilka stacji po drodze, które dla mieszkańców jeszcze mniejszych od Rypina miejscowości byłyby bardzo dużym ułatwieniem. Ponadto czy taki pociąg miałby jeździć tylko na linii Brodnica – Sierpc czy też na linii Brodnica – Warszawa przez Sierpc? To już byłaby duża jakościowo zmiana i alternatywa dla PKS z Brodnicy do Warszawy, które jadą wiele godzin i z reguły na obłożenie nie narzekają.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Skip to content

Zgłoszenie błędu w tekście

Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: