
40-latka padła ofiarą oszustów działających „na pracownika banku”. Będąc przekonana, że chroni swoje oszczędności przed przestępcami, kobieta zainstalowała wskazaną przez fałszywego bankowca aplikację i straciła blisko 10 tys. zł.
Tym razem ofiarą oszustów padła 40-letnia warszawianka przebywająca czasowo na terenie pow. płońskiego. Zdzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika firmy zajmującej się wychwytywaniem osób, które są na „czarnej liście”. Twierdził, że jedna z takich osób próbowała dokonać przelewu z konta 40-latki na kwotę 600 zł. Chwilę później do kobiety zadzwonił fałszywy pracownik banku i polecił kobiecie zainstalowanie na telefonie konkretnej aplikacji i postępowanie zgodnie z pojawiającymi się w niej poleceniami.
40-latka zalogowała się na swoje konto bankowe, a następnie, gdy wyświetlały jej się wskazane przez rozmówcę kwoty, potwierdzała je wygenerowanymi kodami do płatności mobilnych. Nagle rozmowa telefoniczna została przerwana i kobieta zorientowała się, że z jej konta ktoś wypłacił pieniądze w dwóch bankomatach.
Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.