Zmiany w Budżecie Obywatelskim Mazowsza. Zgodnie z zapowiedziami wydłużony został czas na zgłaszanie projektów. Decyzję w tej sprawie podjął zarząd województwa mazowieckiego. Wnioski do budżetu można zgłaszać aż do 30 czerwca.
Pierwszy termin, przypomnijmy, to był koniec marca. Każdy wnioskodawca musi jednak zebrać podpisy poparcia. A to, ze względu na epidemię, jest obecnie utrudnione.
Mówi rzeczniczka prasowa urzędu marszałkowskiego Marta Milewska.
Zgłoszone do czerwca projekty zostaną poddane ocenie formalnej i merytorycznej. Lista przedsięwzięć wybranych do realizacji zostanie ogłoszona w połowie października. Głosowanie mieszkańców rozpocznie się pod koniec października i potrwa do 16 listopada.
O tym, które projekty zostaną zrealizowane, dowiemy się najpóźniej do końca listopada. Zwycięskie projekty będą realizowane w przyszłym roku.
Budżet Obywatelski Mazowsza rusza w tym roku po raz pierwszy. Na realizację pomysłów mieszkańców samorząd województwa planuje przeznaczyć 25 mln zł.