
32-letnia płońszczanka straciła wszystkie oszczędności. Dała się oszukać cyberprzestępcom.
Kobieta za pomocą popularnej aplikacji wystawiła na sprzedaż odzież. Po krótkiej chwili od umieszczenia ogłoszeń, otrzymała wiadomość od osoby zainteresowanej kupnem płaszcza. Kupująca poprosiła płońszczankę o podanie adresu e-mail, a gdy 32-latka to zrobiła, otrzymała wiadomość zwrotną, że przedmiot został opłacony. Zawarta była tam również instrukcja dalszego postępowania. Kobieta po kliknięciu zakładki „potwierdź” została przekierowana na stronę swojego banku, gdzie zalogowała się na swoje konto. Po chwili znów została przekierowana na stronę aplikacji i uruchomił się chat z pomocą techniczną on-line. Pokrzywdzona została poinstruowana, że aby otrzymać należność za sprzedaną rzecz, musi w odpowiednie miejsce wpisać numer karty bankomatowej oraz kod zabezpieczający. Wykonując polecenia oszustów kobieta nieświadomie potwierdziła kilka przelewów ze swojego konta, na łączną kwotę 10 tys. zł. Otrzymała również SMS z banku o zmianie danych kontaktowych na jej rachunku bankowym.
Policja przestrzega: nigdy nie należy klikać w podejrzane linki przesyłane przez obce osoby!